horsesinlife

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

damn..

Av Moa - 15 april 2011 21:57

helvete, jag tror att jag har fått solexem!! :'/ låg ju i solen och stekte m Tove idag, vilket va jätte skönt .

Alla kanske visste att jag har exem, och har haft sen jag var ungefär 5 månader? När jag var lite kliade jag upp sår, året runt. Sedan gick jag till en tant, som gav mej "droppar" och de hjälpte otroligt mkt. Sedan dess har det bara blivit bättre, även om jag inte går dit mer. Det senaste 3-4 åren har jag det bara kliat när jag har vart i solen, elr ja på kvällarna/nätterna. Det är också därför jag har ganska svårt att åka utomlands, eftersom det är ca 20 grader på natten också, vilket gör det ännu svårare. Jag duschar alltid av mej t.ex när jag legat i solen en hel dag elr badat i saltvatten, på kvällen smörjer jag alltid in mej med Aloé Vera:) Det brukar hjälpa, men jag ligger oftast vaken och kliar ändå. That´s My Life. Jag har vant mej liksom.

Det var värre förut, då var hela mina knäväck och armväck helt såriga och jag hade rivmärken överallt! Nu som sagt är det bara på sommaren och det hjälper om jag kör min lilla "kur" med Dusch&AloéVera, men jag får fortfarande små "bölder" där jag kliat, elr inet bölder men det sväller upp lite grann kan man säga, som rivmärken:) Syns inte så mkt, men gör ont och svider.

Förra sommaren klarade jag mej helt utan detta, men då var jag nogrann med att duscha efter jag badat och sånt:)

Jag har haft många sjukt jobbiga nätter med mitt exem och jag har gått t doktorer och andra för att få hjälp, smörjor och tips.

Har min mamma att tacka för det här, hon har alltid vart vaken med mej på nätterna och blåst på smörjan så det blir svalt, gått ut och gått, elr vad jag nu behövt.

Jag hoppas att någon finner nån smörja som hjälper mot det här! Tack och Hej:)




































































































































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa - 23 maj 2011 18:27

http://fannyymoa.blogg.se

Av Moa - 17 maj 2011 17:06

Hej, jag har skaffat blogg.se nu iaf:D Jag fattar ingenting, så det blir nog ingen uppdatering innan min snälla fina vän othilia vän hjälper mej, vilket ja ska tvinga henne till!! :D:d(L)  *blink* otte? ...

Av Moa - 4 maj 2011 16:35


varför kan inte allt vara som i sagor? det ända som é likt min verklighet, är du.   hej dagen sög. Runt 15 över kommer jossan och hennes mamma och hämtar mej, så då drar jag till stallet, sen när jag kommer hem ska jag nog ut och springa sen d...

Av Moa - 3 maj 2011 15:05

Hejpåer:* Jag har ingen lust att blogga pågrund av att livet faktiskt é ganska bra nu:) Lite mkt skola, och så bara;);) Så nu ska jag ta och sätta mej och plugga, so, svenska och Spanska, sen ut och springa med mamma:)     men jag tycker det ...

Av Moa - 1 maj 2011 15:05


  Älskar det här citatet.. ♥

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du bloggen? :)
 Varje dag :'D
 Nån gång i veckan ;)
 Typ när jag kmr på att den finns ;S
 Aldrig.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards